Recenze Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Série Ultimate Ninja Storm bohužel nekončí na vysoké úrovni. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 miluji i nenávidím.

Jako fanoušek anime a mangy jsem od toho, co bylo účtováno jako poslední hra v sérii Ultimate Ninja Storm, očekával hodně intenzivní akce a Storm 4 to přináší. Postavy a vzrušující bitvy vypadají a působí skvěle a příběh je uspokojivý. Na druhou stranu i ten nejlepší bojový systém na světě bude k ničemu, pokud nenajdete hodné protivníky.

Nejvíc se mi líbí možnost přepínat mezi aktivním bojovníkem a dvěma podpůrnými postavami za běhu

Snímky obrazovky Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

To neznamená, že tato bitva je nejlepší, ale je docela silná. Bitvy jsou rychlé a divoké a díky velkému množství filmových úhlů kamery a mocným pohybům jutsu, které máte k dispozici, působí jako velké události. Ovládání je jednoduché a nejcitlivější ze všech dosavadních her Storm. Nejvíce se mi ale líbila možnost přepínat mezi aktivním bojovníkem a dvěma podpůrnými postavami za běhu pohybem pravé analogové páčky. To mi umožnilo používat své postavy jak aktivní, tak podpůrné a neomezovat je na jediný úkol v boji. V jednom zápase se mi podařilo zasadit sérii zásahů s Hinatou, pak přivolat Naruta, aby mi pomohl udělit větší poškození, pak přejít na Hashirama Senju, abych rychle doplnil energii pro následný útok jutsu.

nedůstojné protivníky

Tato strategie však není vždy nutná, protože AI protivníci mají špatný zvyk dostat se do opakující se smyčky neustálým uhýbáním a údery z dálky. To se mi stalo mnohokrát a začalo to být neskutečně otravné, zvlášť když nemůžu udělat útok, aniž bych si vzal kunai do obličeje. K tomu přispívá fakt, že části příběhového režimu dávají PC obrovskou výhodu v boji tím, že zvyšují jejich poškození, což může působit lacině a nespravedlivě.

Úroveň kvality příběhu je zklamáním

Zklamalo mě také představení krátkého, pěti až šestihodinového příběhového režimu, který zpočátku slibuje epické bitvy a interaktivní cutscény, kterými je série Storm proslulá. Ale během 15 minut od začátku se mi místo anime klipů zobrazily dlouhé sestřihové scény s efekty ve stylu pohyblivého komiksu. Teprve později, ve Storm 4, přejdou na cutscény ze hry, které vypadají mnohem lépe než statické obrázky. Synchronizace zvuku se zvukem je však nesynchronizovaná na japonském i anglickém zvukovém doprovodu, což vytváří nepříjemné momenty. Škoda, že úroveň vyleštěnosti příběhu není podle očekávání. Konec Story Mode alespoň naznačuje, co čeká Naruta a jeho přátele.

Odchod do důchodu

Dále přichází na řadu Adventure Mode, epilog, který se odehrává bezprostředně po událostech Story Mode. Je však spíše nutností připomenout si klíčové události z raných dílů série, jako jsou Narutovy rané bitvy se Sasukem a zkoušky chuuninů. Má více stejných problémů s umělou inteligencí a dějově nic nového, takže máte pocit, že to můžete přeskočit, aniž byste o něco přišli.

Multiplayer Storm 4 je náhoda a závada. Místní zápasy jsou skvělé, s mnoha různými soutěžními režimy a 61 hratelnými postavami s různými útoky, jutsu a alternativními kostýmy. Online multiplayer však může být frustrující kvůli problémům s konektivitou, kdy mi přišlo téměř nemožné najít hru, natož stabilní. Téměř každý zápas trpěl velkým vstupním zpožděním nebo zadrháváním, takže byl prakticky nehratelný.

Veredicto

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 vylepšuje hratelnost na úroveň nejlepších her v sérii a nabízí rozsáhlý seznam hratelných postav. Bohužel je veškerý tento potenciál promarněn: krátká, špatně prezentovaná kampaň se závadnou AI, opomíjeným dobrodružným režimem a online zápasy, které trpí problémy s konektivitou. Série Ultimate Ninja Storm bohužel nekončí na vysoké úrovni.